איך לבנות את הקהילה שלכם דרך קבוצת פייסבוק

באנר קהילה בפייסבוק

פייסבוק היא מכרה זהב שיווקי. כיום יש מעל ל-1.4 מיליארד אנשים משתמשים בקבוצות פייסבוק ומעל ל-10 מיליון קבוצות פייסבוק פעילות.

אחת האסטרטגיות השיווקיות הטובות ביותר היא לבנות קהילת פייסבוק חזקה ומוצלחת בנישה ממוקדת.

קהילת פייסבוק היא קהילה שיוצרת חוויה כללית שבה אנשים מתחברים ומשתפים את הסיפורים, הפוסטים והדעות השונות שלהם לגבי תחום מסוים.

לגרום לחיבור בין אנשים בקהילות פייסבוק יוצר תחושה של אחווה ביניהם בין הגולשים בקבוצה (שהם גם קהל היעד הפוטנציאלי שלכם, כעסק) ובו זמנית בונה מודעות למותג של העסק שלכם.

ככה שכמות גדולה יותר של משתמשים יהיו חברים בקבוצה, ייחשפו לתכנים שלכם וייראו בכם אוטוריטה בתחום שלכם – גדל הסיכוי שבסוף הם יהפכו ללקוחות שלכם.

כדי ליצור קהילת פייסבוק מצליחה אתם צריכים לבצע 5 פעולות חיוניות.

 

לפרסם תוכן עם ערך

תוכן איכותי בעל ערך הוא חלק חשוב מאוד כשבונים קהילת פייסבוק.

עליכם להתאים את התוכן לצרכים של המשתמשים בקבוצה ולהיות מקוריים ויצירתיים ככל האפשר.

חשוב שהפוסטים שלכם יהיו אינפורמטיביים ומושכים כדי לעצור את תהליך הגלילה בפייסבוק של חברי הקבוצה ולמקד אותם לתוכן שלהם.

התוכן שאתם יוצרים עבור גולשים חייב להיות מיוצר עבור 4 סיבות מרכזיות: לבדר, ללמד, לדווח על משהו או לפתור בעיה מסוימת.

צרו תכנים עבור המטרות הללו כדי לתת מקסימום ערך לחברי הקהילה שלכם.

יש מספר דברים שחשוב לעשות כדי להגביר מעורבות בקהילה ולחזק את הקשרים שלכם עם המשתמשים:

שלבו סוגים שונים של תוכן

תמונות, טקסט, סרטונים, טבלאות, גרפים, שידורי לייב ועוד.

חלקו את הטקסט לנקודות וראשי פרקים

אף אחד לא נהנה לקרוא כמות עצומה של טקסט כשהוא גולל בפייסבוק ולכן חשוב לחלק לנקודות או לראשי פרקים כדי שהעוקבים יוכלו לדפדף בקלות בתוכן.

שילוב נכון באימוג'י

השתמשו באימוג'י בהקשר הנכון וכאשר הם משתלבים בצורה טובה.

שתפו, שתפו, שתפו

שתפו הודעות חשובות וחדשות ממקורות אחרים שרלוונטיים לגולשים שלכם.

 

להישאר מעודכן ולפרסם תוכן עדכני

רוב המבקרים לא מעוניינים במידע ישן. קבוצות פייסבוק מהוות מקור בלתי נגמר של מידע חדש ועדכני ואם אתם רוצים לנהל קהילת פייסבוק מצליחה, תהיו חייבים לעמוד בקצב.

המשתמשים בקבוצת הפייסבוק שלכם צריכים למצוא את הכלים, הטיפים והשיטות הטובות ביותר בתחום שלהם כשהם מצטרפים לקבוצה ולכן עליכם להיות מומחים בתחום שלכם.

להיות מעודכן דורש מידע חדשני ורלוונטי, מרתק ואמין.

כדי לגלות איזה מידע הגולשים בקבוצת הפייסבוק שלכם רוצים לקבל תוכלו ליצור סקר או שאלות כדי לקבל מהם פידבק בזמן אמת כדי לקבל הכוונה על איזה תוכן חברי הקהילה מצפים לקבל.

שימוש במידע הזה ויצירת תוכן מותאם לדרישת הגולשים יעזור לכם לגרום לחברי הקבוצה להרגיש מיוחדים ושיש מישהו שמקשיב להם.

בנוסף יעזור לכם לשמור על בסיס הלקוחות הקיים ולהגדיל אותו.

 

להעלות פוסטים בצורה עקבית

בנייה בצורה עקבית היא לא משימה קלה.

אם אתם דואגים לשמור על עקביות בפרסום פוסטים ובמעורבות בקהילה שלכם, היא תגדל עם הזמן.

היום ניתן להשתמש בכלי ניהול למדיות חברתיות כדי לתזמן פוסטים מראש, מה שמקל עליכם לתכנן את האסטרטגיה הנכונה לבניית הקהילה.

חשוב למצוא את האיזון הנכון בין כמות מועטה של פוסטים לכמות רבה מדיי, כי 2 הסיטואציות לא משרתות אתכם כמו שצריך ולא יעזור לקידום ובנייה טובה של הקבוצה.

השיטה הכי טובה לדעת מה קצב העלאת התכנים הנכון הוא להיות קשוב לעוקבים שלכם ולראות מתי ואיך הם יותר או פחות תגובתיים ופעילים.

 

לשמור על תקשורת עם חברי הקבוצה

מעורבות עם המשתמשים בקהילה שלכם צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם כי זה המקום שבו המושג "ניהול קהילה" הופך להיות חיוני.

חשוב לבקש מהגולשים להביע את דעתם בסוף כל פוסט שאתם מעלים כדי לגרום להם להגיב, להביע דעות ולשאול שאלות.

כאשר אתם גורמים לעוקבים שלכם להיות מעורבים יותר בתוכן שאתם מעלים הפוסטים שלכם מקבלים חשיפה גבוהה יותר תפוצה רחבה יותר.

 

לפרסם את הקבוצה

יש מספר דרכים מוצלחות שיכולות להביא לקבוצת הפייסבוק שלכם מצטרפים חדשים וקהל רלוונטי.

הדרך המומלצת ביותר היא להשתמש בקידום ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק כדי להפיץ את הקבוצה שלכם ואת הערך שאתם נותנים לגולשים שלכם.

מכיוון שלא ניתן לקדם קבוצת פייסבוק בצורה ישירה אתם תצטרכו לפרסם פוסט על הקבוצה שמעודד הצטרפות בדף העסקי ולקדם אותו.

מלבד האפשרות הזאת, יש מספר דרכים נוספות שיעזור לכם לקדם את קבוצת הפייסבוק שלכם: הטמעה של אפשרות להצטרף לקבוצה דרך אתר האינטרנט שלכם, פוסט אורח באתר אחר עם הפניה להצטרפות לקבוצה, פודקאסטים שבהם תדברו על נושאים שמעניינים את חברי הקבוצה ועוד.

 

סיכום

בנייה והקמה של קהילת פייסבוק מצליחה דורשת מחויבות, מאמץ ומעורבת מתמדת עם העוקבים שלכם.

לוקח זמן לבנות מספר תחומי עניין משותפים עם הגולשים ולראות לאיזה תחום הם הכי מתחברים.

שימו לב שאתם יוצרים תוכן איכותי בצורה עקבית, נשארים מעודכנים בתוכן הכי חם בתחום שלכם ומעודכנים במה שקורה בקהילה שלכם והכי חשוב – לשמור על תקשורת בריאה עם חברי הקהילה.

אלו הם היסודות לבנייה נכונה של קבוצת פייסבוק.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים.

מומחה פרסום ממומן בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה שרת וירטואלי ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד.

דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב
אור פיאלקוב

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי